פרוייקט ליטוף בהדסים

פרוייקט "ליטוף כלבים" בשיתוף אשל (ג'וינט ישראל)מזה שנה מתקיימת במרכז גריאטרי הדסים פעילות ליטוף כלבים, בה מגיעים מספר מתנדבים עם כלביהם מדי שבוע לפעילות משותפת עם דיירי המקום במחלקות השונות, הן במחלקות הסיעודיות והן במחלקות לתשושי נפש.

פרוייקט "ליטוף כלבים" בשיתוף אשל (ג'וינט ישראל) מזה שנה מתקיימת במרכז גריאטרי הדסים פעילות ליטוף כלבים, בה מגיעים מספר מתנדבים עם כלביהם מדי שבוע לפעילות משותפת עם דיירי המקום במחלקות השונות, הן במחלקות הסיעודיות והן במחלקות לתשושי נפש.

הדיירים מלטפים את הכלבים, משחקים איתם, מאכילים אותם, מביטים בהתנהגותם והכל נעשה באווירה נעימה, בליווי חיוכים רבים מכל הצדדים. חברת בעלי החיים מתאימה מאוד לקשישים כיוון שהחיות בעלות יכולת בלתי נדלית של קבלה, הערצה, מחילה ואהבה ללא תנאי. מחקרים בעולם מראים כי קירבת חיות מחמד לקשישים תורמת לבריאותם הנפשית והפיסית.

החוויה בליטוף הכלבים יוצרת תחושת אושר ושלווה, יוצרת מימד חוויתי לשגרתם ומעודדת אותם להעלות זיכרונות, לפתח שיחות ומרחיבה את האפשרות לקשר חברתי עם הסובבים אותם. לאחר תקופה של ביקורים, נוצרת קירבה אישית בין הדייר לבין הכלב, אשר גורמת להתרגשות וציפייה לביקור הבא.

מאמרים נוספים:

בית אבות או להישאר בבית

פחות מהפן הכספי ויותר בפן האנושי יש איזה שהוא קושי להכניס את ההורה לבית אבות. מצד אחד יש את נושא הבדידות שאפילו אם יש מטפלת צמודה עדיין אין זה אומר שהיא ממלאה את הפן החברתי לו זקוקה האוכלוסייה בגיל הזהב. הילדים כבר עזבו את הבית, כל אחד נתון לשגרת חייו שלוקחת ממנו את רוב הזמן והביקורים הופכים לקצרים ולעיתים גם תכיפות הביקורים יורדת. מצד שני יש את בית האבות שמשום מה מרגיש להרבה אנשים כמו "נטישה" מה שמקשה עליהם את המעבר.

קרא עוד »

ההתלבטות בין הבית לסידור המוסדי

שנים של ניסיון לימדו את העוסקים בטיפול באוכלוסיה המבוגרת על הקשיים והלבטים המלווים את מי שעליו לקבל החלטה ולהביא לידי ביצוע מעבר של יקירו מבית לסידור מוסדי. מוסדות גדולים ומכובדים, דוגמת המרכז הגריאטרי "הדסים" מקיימים ועדת קבלה לפני כניסה. להפתעת בני המשפחה הם ישמעו לעיתים את איש הצוות אומר להם שאבא או אימא עדיין יכולים וצריכים להישאר בביתם, לרוב עם מטפל צמוד.

קרא עוד »

מחלות זקנה נפוצות

עם ההתבגרות יסבול כל אחד מאיתנו מירידה בתפקוד כל מערכות גופו. כולנו נחווה ירידה קוגנטיבית מסוימת שתשפיע ברמה כזו או אחרת על תפקודנו ביום יום עד כדי קושי בפעולות שיגרתיות ופשוטות לכאורה. משמעותה של ירידה קוגנטיבית היא ירידה ביכולת הריכוז, פגיעה בזיכרון ובהבנה וכפועל יוצא ירידה באיכות חייו של האדם.

קרא עוד »

מחלקת צלולים סיעודיים

מחלקת צלולים סיעודיים הינה מחלקה אשר מקבלת דיירים הזקוקים לעזרה סיעודית והשגחה רפואית 24/7 יחד עם זאת הם צלולים בדעתם . ייחודיות של מחלקה זו שהיא מאפשרת לדיירים להמשיך לנהל את חייהם בעצמאות מרבית כגון קבלת החלטות לבד, להשתתף בקבוצות פעילות שונות, להעביר זמן פנאי כרצונם ולהרגיש שהם עדיין עצמאים וממשיכים לתפקד לצד השגחה סיעודית ופיקוח רפואי.

קרא עוד »

שרות סוציאלי בהדסים

במרכז גריאטרי הדסים אנו שמים דגש מיוחד על רווחת הדייר. אחד השירותים החשובים שאנו מעניקים לדיירים שלנו הינו שירות סוציאלי, המקנה לכל דייר ובני משפחתו משענת ובטחון. השירות הסוציאלי שלנו מורכב מצוות ותיק של עובדות סוציאליות , אשר כל אחת מהן מלווה את המחלקות שלה ומהווה חוליה מקשרת בין צוות המחלקה, דיירים ומשפחותיהם.

קרא עוד »

אילו שירותים צריך לספק מרכז גריאטרי?

מרכז גריאטרי הינו בית אבות סיעודי המעניק שירותים נרחבים לדיירים הזקוקים לטיפול סיעודי. בשונה מבית אבות רגיל, המעניק לדייריו חיי חברה פעילים, חוגים, סדנאות, מזון איכותי ושירותי רפואה בסיסיים, מרכז גריאטרי במסגרת בית אבות סיעודי מעניק לדייריו שירותים כבכל בית אבות רגיל בתוספת שירותי רפואה נרחבים לדיירים הזקוקים לטיפול סיעודי והשגחה צמודה.

קרא עוד »

שימו לב

המידע והתכנים המופיעים באתר ניתנים "כמות שהם" (AS IS) וללא אחריות מכל סוג שהוא. התכנים באתר אינם מהווים עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, או תחליף להתייעצות עם מומחה. לא תהיה למשתמשים כל תביעה, דרישה או טענה, מכל סוג שהוא כלפי hadasim.com ו/או בעליו של האתר ו/או כלפי צוות הכותבים, העורכים והיועצים המשתתפים בעריכתו.

דילוג לתוכן